torsdag 5. januar 2012

Han er faktisk ikke interessert..


Jeg er som de fleste jenter - lei av å ikke forstå gutter eller alltid sitte med spørsmål som; "Hvorfor ringer han ikke? Liker han meg ikke? Har han glemt meg? Har han dødd eller ligger i koma?"

Vi jenter er ufattelig flinke til å finne på unnskyldninger på hvorfor eksen vår dumpet oss eller hvorfor han søte fyren på byen aldri ringte tilbake. Egentlig så vet vi godt svaret, men vi klenger oss fast i håpet og disse teite unnskyldningene. Det er sjeldent jeg liker en gutt godt, men hvis jeg gjør det - så blir jeg helt stalker. Sjekker facebook siden hans 10 ganger om dagen, kikker på mobilen hvert 5 sekund, og kanskje til og med går til utesteder som jeg vet han henger på. Dette er bare få beviser på hvor obsessed jeg eller venninnene mine blir, hvis vi liker en fyr - som ikke er interessert. Men tar vi hintet? Nei.
Derfor er jeg så glad for at jeg bestilte denne boken på nettet, "han er faktisk ikke interessert". Regner med at flere av dere har sett filmen, men boken er litt annerledes. Den svarer på spørsmål og har flere eksempler i seg som:

"HAN ER FAKTISK IKKE INTERESSERT HVIS HAN IKKE RINGER"
Menn vet hvordan telefonen skal brukes.

Jo da, de sier de har det travelt. De sier de ikke har et ledig sekund i løpet av den vanvittig travle dagen til å ta en telefon. De har hatt det utrolig stressende. For noe tøv! Nå som mobiltelefonen og hurtigtasten er oppfunnet, er det nærmest umulig å la være å ringe deg. Menn prøver kanskje å gi inntrykk av noe annet, men menn er akkurat som vi jenter. De liker å ta en pause fra hverdagsslitet for å snakke med ei jente de liker. Hvis en mann er interessert i ei jente, ville jenta vært et lyspunkt i den forferdelig travle hverdagen. Han ville aldri hatt det for travelt til å ikke ringe deg.
 "Men han er for travel! Kanskje vi er forskjellige? Han har vært mye på farten!" Han er faktisk bare ikke interessert heter det, vi jenter må slutte å lage opp unnskyldninger, eller tro på hans dårlige unnskyldninger. Er han interessert så ringer han, finnes selvfølgelig unntak, men som oftest er han bare ikke interessert.


Jeg fant denne boken veldig bra og morsom å lese, kjente meg godt igjen i flere av spørsmålene og svarene. Anbefaler denne boken for alle jenter som sitter håpefulle ved telefonen, eller som lager opp unnskyldninger for en fyr - dere må lese denne boken. Den er grovt skrevet såklart, men du får svar på så mange spørsmål og det er enklere å gi faen i fyr etter å ha lest den. Jeg leste boken ut på 3 timer, og følte meg mye klokere etterpå.





Har du lest boka?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar